Prečo IT nedodáva rýchlo?

„Prečo IT nedodáva rýchlo?“

V ére, kde vývoj softvéru a nasadenie nových technológii robí rozdiel či zostávate relevantný, stále ešte mnohé organizácie, pristupujú k IT a riadeniu požiadaviek na IT ako keby to bolo len niečo vedľajšie, podporné oddelenie. Biznis tímy a IT tímy žijú akoby v iných svetoch a nemajú spoločný jazyk. Skutočné bottlenecky sú neviditeľné a nemajú dostatočnú pozornosť.

Tu je jeden príklad:

  • Problém/požiadavka užívateľa
  • Poslať email na IT tím
  • Čakanie: 2 týždne
  • Stretnutie IT/ Business žiadateľ
  • Čakanie: 2 týždne
  • Stretnutie ďalšie vyjasnenie požiadavky
  • Čakanie: 3 týždne
  • Zaradenie do Backlogu
  • Čakanie: 1 týždeň
  • Úvodná Analýza a návrh riešenia/odhad nákladov
  • Pripomienkovanie
  • Čakanie: 3 týždne
  • Schválenie
  • Čakanie: 3 týždne
  • Upresnenie požiadavky /riešenia na základe pripomienok
  • Čakanie: 1 týždeň
  • Plánovanie kapacity
  • Zaradenie do Sprint Backlogu.....

 

To je taký typický príklad z jedného mojich projektov, kde sme takto jednoducho sa snažili vizualizovať čo sa vlastne stalo, prečo „IT nedodáva rýchlo“, nestíha, je neschopné spĺňať očakávania biznisu. Namiesto obviňovania treba veci skôr vizualizovať, pochopiť koreňové príčiny, zaostriť na skutočné prekážky agility.

Nejde tu o žiadneho podradného hráča na trhu. Takéto príklady vidím aj v organizáciách, ktoré pôsobia navonok vyspelo, dokonca sú lídrom vo svojom segmente.

Skutočných príčin nízkej agility je viac:

  • Schvaľovacie mechanizmy
  • Distribúcia zodpovedností
  • Nízka transparentnosť
  • Legacy systémy
  • Ostrovčeky agility nezladené s ostatnými tímami
  • Funkčné silá
  • Nezladené ciele a hodnotenie
Zažívate podobné príklady? Svet IT tímov a biznisu nie sú zladený? Dodávka aj jednoduchej požiadavky trvá týždne až mesiace?

IT_Poziadavky_E2Epng