(Ne) digitalizácia ako prekážka práce z domu
Mám 2 kamarátky, ktoré robia v účtovníctve v štátnom sektore. Jedna v oblasti dopravy, druhá v školstve.
Radi by využili možnosť práce z domu, ale to nejde. Hlavnou prekážkou nie je chýbajúci notebook, ale to, že všetko spracúvajú v papierovej forme. Procesy sú definované na kolobehu papierových dokumentov medzi oddeleniami a spracovateľmi.
Digitalizácia dokumentov, údajov je nevyhnutnou podmienkou ich automatizácie a robotizácie.
V súkromnom sektore, v priemysle aj v službách, digitalizácia bola už roky prioritou mnohých podnikov. V štátnej sfére a podnikoch je to značne pozadu.
Na projektoch digitalizácie a automatizácie procesov participujem už roky v role Lean konzultanta a procesného zlepšovateľa.
Na začiatku sa firmy sústredili na transakcie s vysokou frekvenciou a vysokou prácnosťou. Išlo sa po ušetrených hodinách a ľuďoch.
Táto COVID doba to zmenila tak, že úspora FTE už nie je hlavnou podmienkou. Dôležité je zabezpečiť hladký chod procesu aj v prípade výpadku ľudí (napr. ak sú v karanténe),
- aby proces vôbec fungoval,
- dal sa jednoducho vykonávať od hocikadiaľ,
- bez nutnosti ísť do kancelárie alebo nosiť domov dokumenty.
Stratégia na digitalizáciu a procesnú automatizáciu sa mení a je poháňaná inými benefitmi ako to bolo v začiatkoch.
Je digitalizácia a automatizácia procesov pre Vás? Rozhodne sa nájdu príležitosti v každom sektore.Ja pri práci s mojimi klientmi k tomu pristupujeme v štyroch fázach:
- Definovanie stratégie. Vychádzajúc zo súčasného stavu, priorít a prevádzkového modelu, pripravenosti infraštruktúry definujeme rozsah a priority, kde sa chceme zamerať, aké ciele chceme dosiahnuť, kde chceme vidieť biznis benefity.
- Posúdenie príležitostí. Pozrieme sa na procesy, analyzujeme dáta, pozorujeme aktivity, ideme do terénu, vyhodnotíme kde sú najväčšie príležitosti aj vzhľadom na komplexitu procesu.
- Pripravenosť procesu a organizácie. Podľa potrieb zdokumentujeme a zmapujeme kroky procesov, zjednodušíme ich, môže sa stať, že dochádza ku kompletnému redizajnu. definujeme novú cestu zákazníka a posúdime aj riziká.
- Rozvoj schopností. Automatizáciou procesov sa menia aj nároky na ľudí. Nastavujeme monitoring, školíme nástroje, pripravíme reporty, definujeme nový proces vrátane riadenie výnimiek.
Príležitostí na digitalizáciu a automatizáciu je stále dostatok. Vyžiadajte si konzultáciu: Kontakt
Stiahnite si RPA Workshop.